Sunday, October 25, 2015

Effronte Cafe Banjarmasin

Happy National Blogger Day!
Finally back from KKN ^^ After two months dedication in Banyiur village, I went back to Banjarmasin.
There are so many new hang out places here in Banjarmasin, one of them is Effronte Cafe at the second floor of Crystal Bakery. It's only 100m from my grandma's house!
Effronte Cafe is really a unique cafe for me, they design the place with luxurious yet cozy with some attractive decoration, one of them is this Pegasus statue. This cafe divided into two area, inside and outside, I tried the outside area (sst, even it's outside, the air-conditioning is available here).
They serve so many food and beverages from Rp. 20k - 100k. I went there with my friend, Puput, and accidentally met Kak Obob (A photographer who used to take my pictures for my blog), and other fashion blogger, Punol. I really recommend this cafe, and the light in the mid day is way better I think.

Akhirnya kembali dari KKN (kuliah kerja nyata), setelah dua bulan pengabdian di desa Banyiur dan jauh dari yang namanya internet, akhirnya bisa ngeblog lagi. Pas balik Banjarmasin, banyak banget tempat nongkrong baru, salah satunya Effronte Cafe Banjarmasin di lantai dua Crystal bakery, cafe baru ini dekat banget dari rumah nenekku, cuma sekitar 100m.
Effronte cafe sangat unik, dengan desain ruangan yang mewah namun tetap nyaman, dengan berbagai macam dekorasi seperti patung Pegasus favoritku ini. Cafenya terbagi 2 bagian, di dalam sama luar, di bagian luar terbagi dua lagi, dengan pendingin ruangan dan tanpa pendingin ruangan. Aku gak rekomendasikan bagian luar tanpa pendingin ruangan, karena di bagian luar masih bisa kejatuhan sisa-sisa kebakaran yang berterbangan (maklum di Kalimantan masih berasap. hiks). Makanan minumnya mulai dari Rp. 20k - 100k.

Taste: ****
Place: *****
Service: ***
Location : Jl. Bumi Mas Raya No. 3 Banjarmasin (Crystal Bakery 2nd Floor)
Telp: 0511-3277972
Opening hours: 12.00-23.00 (weekdays)
               12.00-24.00 (weekend)
Instagram: @effrontebjm

a candid photo by Kak Iza Obob


Jacket - Forever21, Dress - Forever21, Tote Bag - Forever21, Boots - Dr. Martens, Watch - Daniel Wellington, Bracelet - H&M

I was featured in Banjarmasin Post Newspaper last 6th October :D

instagram ♥ | twitter ♥ | youtube ♥ | ask.fm ♥| lookbook.nu ♥ | tumblr ♥ | daily blog ♥ |  Bloglovin  ♥

5 sweet words:

  1. wah ternyata ada cafe kaya gini di banjarmasin yah...kaya cafe (lupa namanya) yang di jogja juga, terakhir kali gue nginjekin kaki di banjarmasin tuh belum ada cafe ini kayanya....eh btw foto makanannya di upload juga dong mba hehe

    wah ternyata gue blogwalking di blognya orang tenar di banjarmasin yah hahah. salam kenal dari sesama anak kalimantan. ngomong2 gue setuju sama ulasan lo soal anak berkebutuhan khusus

    ReplyDelete
    Replies
    1. iyaa nih lumayan baru di Banjarmasin, belum setengah tahun hihi. Iya nih kemaren keasikan foto-foto malah lupa motoin makanannya T_T nanti kalo kesana lagi aku update deh hehe.

      Wah saya biasa aja kok mbak, bukan siapa-siapa hehe. Salam kenal yaa. Yang ABK itu bukan ulasan saya mbak, hehe.

      Delete
  2. keren banget sih, nice info. nanti kalo mudik ke ampah mampir sini dulu deh

    ReplyDelete
  3. mau tanya donk disitu boleh ga ya buat foto prewedding

    ReplyDelete

drop your comments here. it would be perfect with your comments ~
I may not reply it all :( but I'll try reply it asap.. ♥ twitter | instagram | bloglovin♥

About Me

My photo
Living as the only one daughter in her family for 22 years. "Daddy" adorer. It's about her retro and girly with a bit boyish taste! Shown her biggest love to wear skirt, boots. People call her Adeayu or Ayu / Deay. She comes into the world on 17th August 1993. Yes! On Indonesia Independent Day. Known as "Ncus" of Bahana Art Group and part of 09 Theater Art Group. Sleeping wherever she is.. Wears Hijab and PROUD with it. Fashion quote : "fashion? Is not just about expensive clothes or branded things. It's about your sense, how you wear it, mix-match it, and show it off" fashion to her : depend on her mood, colorful, brown-ish, modern-retro, stunning, and FUN!

Followers

Follow by Email